Netdoktor i stærk fremgang

Netdoktor i stærk fremgang

Pressemeddelelse 18. september 2006

Efter en række svære år har den kendte sundhedsportal Netdoktor.dk fået styr på økonomien og er i stærk vækst på det danske marked gennem datterselskabet Netdoktor Media A/S.

Moderselskabet Netdoktor Holding A/S havde i regnskabsåret 2005-06 et overskud på 8,5 millioner danske kroner. Stort set alle internationale aktiviteter er solgt fra over de seneste 12 måneder, og der fokuseres nu udelukkende på det danske marked, hvor Netdoktor Media A/S er kørt i stilling til at udnytte den kraftigt stigende interesse for internetmedier.

Netdoktor Media A/S blev etableret i april 2005 med det formål at overtage driften af den kendte, men hidtil uprofitable, danske sundhedsportal Netdoktor.dk. Netdoktor Media driver desuden Netdoktor Babyklub, der med sine 150.000 medlemmer er det førende danske medie inden for området graviditet og småbørn. Som led i strategien om at udvide porteføljen af medier lancerede selskabet for nyligt Netdoktor 50 plus, som specielt henvender sig til det kraftigt stigende antal internetbrugere over 50 år.

Trods store opstartsomkostninger kom Netdoktor Media ud af sit første driftsår med et mindre driftsoverskud på 150.000 kroner, et resultat der forventes at stige kraftigt i de kommende år. I ledelsen er man godt tilfreds med resultatet: ”Vi har gennem det seneste år oplevet en stærkt stigende interesse for vores produkter, både fra vores brugere og fra vores annoncører og sponsorer. Vi er inde i en meget positiv udvikling, og vi ser frem til at lancere flere nye produkter inden for den nærmeste fremtid”, siger administrerende direktør i Netdoktor Media, Rikke Esbjerg.

Netdoktor Holdings bestyrelsesformand Lars Thuesen udtaler:” Det er meget tilfredstillende, at vi endelig har fundet en forretningsmodel, hvorefter vi kan drive Netdoktor virksomheden både profitabelt og vækstorienteret. Jeg forventer mig meget af Netdoktor Media i de kommende år. Virksomheden er ideelt placeret til at drage fordel af den hastigt voksende interesse for at få troværdig og seriøs information via nettet om alle aspekter inden for sundhed og velvære”

For yderligere oplysninger:
Rikke Esbjerg, administrerende direktør Netdoktor Media A/S,
 

Fakta om Netdoktor Media

Netdoktor Media A/S blev stiftet 1. april 2005 som et datterselskab under Netdoktor Holding A/S med det formål at overtage driften af den kendte, danske sundhedsportal Netdoktor.dk. Herudover skal Netdoktor Media udvikle og drive nye medier inden for emneområdet sundhed og velvære.

Bestyrelse

Hans Henrik Gram; formand, Lars Thuesen, Frederik Heegaard, Jesper Rothe og Mikael Vissing

Direktion

Rikke Esbjerg; adm. Direktør, Christel Laugen; Salgs- og Marketingdirektør

Nuværende medieportefølje

Netdoktor.dk, www.netdoktor.dkNetdoktor.dk har siden lanceringen i 1998 været umådelig populær og ligger med sine 450.000 unikke besøgende per måned fast på top 30 over de mest sete websites i Danmark. Netdoktor.dk indeholder et stort leksikon med artikler om medicin, sundhed og sygdom, som skrives af Danmarks førende eksperter. Dertil kommer en lang række meget aktive debatter, brevkasser og interaktivt stof.Netdoktor Babyklub, www.babyklub.netdoktor.dkNetdoktor Babyklub er med sine 150.000 medlemmer Danmarks største mødested for gravide og familier med små børn. Udover den unikke mulighed for kontakt og støtte blandt medlemmerne giver klubben adgang til et stort arkiv med artikler om graviditet, fødsel og børn.Netdoktor 50 Plus, www.50plus.netdoktor.dkNetdoktor 50 plus.dk er det seneste skud på stammen af websites fra Netdoktor Media, som er rettet mod en livsfase, hvor sundhed og trivsel står højt på dagsordenen. Netdoktor 50 plus er en portal i sig selv med indhold, der er skræddersyet til det kraftigt stigende antal internetbrugere over 50 år, som i meget høj grad interesserer sig for sundhed, velvære og det aktive liv.

Sidst opdateret: 12.06.2007