TEMA: Boost din krop til vinteren

Hold din hud flot og frisk i vinterkulden

For mange af os er vinteren rigtig hård mod huden, som både kan føles tør og irriteret. Færre bade, uparfumeret sæbe og rigeligt med væske er blot tre redskaber, du kan tage i brug for at holde din hud sund.

Undgå vintertræthed

Det grå vintervejr kan i sig selv tage pusten og energien fra os, men for mange kan jernmangel også føre til træthed. Kuren mod dette er kød og for nogen tilskud i form af vitaminer. Se, hvordan du får nok jern.

Hold dig rask med D-vitaminer

D-vitaminer kædes ofte sammen med både dit energiniveau, dit immunsystem og dit humør. Solen er en vigtig kilde til D-vitaminer, og du risikerer derfor at mangle D-vitaminer i vintermånederne. Derfor kan det være en god idé at justere din kost, og det kan du faktisk gøre til julefrokosten.

Kast lys over vinterdepressionen

For nogen er det ikke tilstrækkeligt at øge D-vitamin niveauet - 5-10 procent af danskerne rammes nemlig af vinterdepression, hvor hverdagen pludselig virker uoverkommelig. Her kan lysterapi hjælpe. Og det gør det for mellem 60-90 procent.

Julestresset? Husk at trække vejret

Tænker du over din vejrtrækning? Hvis ikke, så kan det være en god idé at begynde, når juleræset sætter ind. Med en god vejrtrækning kan du både blive gladere og mindske din stress. Vi præsenterer fire lette vejrtrækningsøvelser, du kan begynde med.