Tema: Nytårsforsætter

Mange af os ser os selv dybt i øjenene på årets sidste dag og lover, at i det kommende år vil vi gøre det: Tabe os, holde op med at ryge, dyrke mere motion, være mindre stressede eller tage en pause fra alkohol. Men livsstilsændringer kan være svære at fastholde. Få tips til, hvordan det alligevel kan lykkes.


Få dit nytårsforsæt til at holde

Det er svært, men ikke umuligt at holde sit nytårsforsæt. Her guider vi dig igennem fem klassiske nytårsforsætter med tips til, hvordan du får det til at holde længere end til den første uge af januar.

Tænk dig til din livsstilsændring

Kan man tænke sig til at blive slankere, røgfri eller sundere? Måske ikke helt. Men en livsstilsændring starter faktisk med, at du bruger hovedet. Og de fleste, der ændrer deres livsstil, gennemgår seks faser.

Bliv røgfri

Når man har besluttet sig for at holde op med at ryge, har man brug for al den støtte, man kan få. KVIT.dk er et gratis rygestop-program med motiverende opgaver og et socialt forum, hvor du kan få støtte fra andre, der kæmper den samme kamp som dig.

Overvægtig? Sådan taber du dig

Når badevægtens nål viser mange ekstra kilo, kan det være svært at finde ud af, hvordan man bedst smider kiloene igen. Få gode råd til, hvordan du taber dig – på en langtidsholdbar måde.

Kul på konditionen, kvinder

"Prioriter motion på linje med andre aktiviteter", lyder rådet fra kost- og træningskonsulent Martin Kreutzer. Find derefter ud af, hvad du egentlig har lyst til. Det er nemlig lysten, der driver værket.

Sådan forebygger du stress

Knap 10 procent af danskerne oplever, at de ofte er stressede i dagligdagen. Start det nye år uden stress, og få her helt konkrete råd til, hvordan du kan håndtere den travle hverdag derhjemme og på jobbet.

Tidligere temaer i 2009: