Annonce

Information om sponseret indhold og partnerskaber på Netdoktor.dk

Om sponserede artikler

Sponseret indhold (også kaldet native advertising eller advertorials) er indhold, der er betalt og leveret af den annoncør, der er angivet som sponsor. Det er sponsoren, der er afsender og ansvarlig for indholdet. Sponseret indhold kan nemt identificeres ved den grå baggrund teksten ligger på samt at der tydeligt med store bogstaver står Sponseret indhold øverst på siden over overskriften.

Alle redaktionelle artikler (artikler med hvid baggrund) er der i mod altid skrevet af Netdoktors egne eksperter eller Netdoktors redaktion og indholdet er helt uafhængigt af annoncører. Redaktionelle artikler kan altid identificeres ved at de har en tydelig byline med navn og titel på skribenten.

Netdoktor følger retningslinjerne for sponseret indhold

Netdoktor følger i øvrigt retningslinjerne for sponseret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven, de presseetiske regler samt HONcode-retningslinjerne (HONcode) for troværdig sundhedsinformation på internettet..

Netdoktor er certificeret af HON og følger internationale retningslinjer for god sundhedsinformation

Om Netdoktors partnerskaber

Netdoktor samarbejder med en række ikke-kommercielle virksomheder og insitutioner, der arbejder for danskernes sundhed på et evidensbaseret grundlag.

Disse partnerskaber er et samarbejde, hvor Netdoktor såvel som den givne partner er afsender og ansvarlig for indholdet.

HONcode-certifikat

HON-certifikatet er en international etisk standard, der har til formål at sikre sundhedsinformation af høj kvalitet. Websites med HON-certifikatet leverer gennemsigtig, objektiv og korrekt information til brugerne. For at få certifikatet der skal fornyes hvert år, skal man opfylde en række strenge krav. Læs mere om HON- certifikatet og de krav de stiller til troværdig sundhedsinformation.

Sidst opdateret: 12.03.2020

Annonce