Specifik målgruppe

Når du har et produkt, der henvender sig til en særlig målgruppe for eksempel et hjælpemiddel til en bestemt sygdom, et medicinsk præparat, en behandlingsform eller lignende, så får du mest ud af at vælge blandt disse annonceringsmuligheder:

Sponsorat af emnecenter

For at gøre det let for brugerne at finde frem til de relevante informationer, er Netdoktors artikler inddelt under forskellige emnecentre. Her kan brugerne også finde debatter og svar fra lægen om emnet. Se eksempelvis emnecentret Muskler, led og knogler

Emnecentrene har mange brugere, som netop har relation til det pågældende emne. Har du et produkt, der matcher et af vores emnecentre, er et sponsorat en unik måde at få fat i din målgruppe.

Du skal vælge at sponsorere et emnecenter når:

  • dit produkt relaterer sig til et specifikt emne. Det, der kendetegner brugerne i et emnecenter er, at de er opmærksomme på deres behov/problem. De er med andre ord involverede og ønsker at vide mere om dit produkt

  • du ikke ønsker, at andre annoncørers bannere bliver vist samtidig med dine. Via et sponsorat opnår du eksklusivret og undgår ”støj” fra dine konkurrenter og andre annoncører

Store og små sponsorater

Du kan vælge at sponsorere et helt emnecenter eller udvælge dele af det for eksempel fakta-delen og debatten. Du har også mulighed for at udvælge specifikke artikler eller bare en enkelt, der matcher dit produkt.

Tid: Et sponsorat løber oftest over et år. Du har dog også mulighed for at sponsorere et emnecenter eller enkeltartikler i kortere perioder. Det kan for eksempel være en god ide, hvis du har et produkt, der er sæsonpræget.

Annonce (læs videre nedenfor)

Søgeordskampagne

Mange brugere benytter sig af søgefunktionen på Netdoktor.dk, når de skal finde informationer om et særligt område. En søgeordskampagne fungerer ved, at du som annoncør køber bestemte søgeord, eksempelvis ”halsbetændelse”. Når en bruger søger på ordet, vil dine bannere blive vist på søgeresultatsiden. Du bestemmer selv om du vil købe et eller flere søgeord.

Du skal vælge søgeordskampagne når:

  • du har et produkt, der henvender sig mod et specifikt emne

  • du ønsker en meget målrettet kampagne, hvor annoncen har høj relevans for de brugere, den vises til

  • du ønsker at annoncere med eksklusivret og dermed undgå at andres annoncer forstyrrer brugeren

Søgeordskampagner egner sig ikke, hvis du har en bred målgruppe og ønsker at vise din annonce bredt. Vælg da i stedet en ROS-kampagne.

Tid: Normalt kører en søgeordskampagne i et år.

Kombinationsmuligheder

Det kan ofte være en fordel at kombinere flere forskellige annonceringsformer. Vi hjælper dig naturligvis med at finde et tilbud på den rette kombination inden for dit budgets rammer. Kontakt

Annonce (læs videre nedenfor)

One-2-one mail

Tekst manger!!!!

Andet

Markedsanalyse

Netdoktor tilbyder at gennemføre internetbaserede markedsundersøgelser, du har behov for. Vi sørger for at sætte undersøgelsen op, så brugeren får mulighed for at klikke sig ind på den. Du kan selv vælge om indgangen til undersøgelsen skal ligge på Netdoktor.dk, din egen hjemmeside eller begge. Du leverer et Word-dokument med de spørgsmål, du ønsker besvaret, så ordner vi resten. Når undersøgelsen er slut, modtager du statistisk materiale fra os, så du selv kan analysere resultaterne.

Tilbage til oversigt

Sidst opdateret: 10.09.2008