Top 10 værste jule-kaloriebomber

Julen byder på mange lækre godter, men de er desværre ofte kaloriebomber. Læs her, hvor længe du skal være aktiv for at forbrænde en god omgang vaniljekranse eller brunkager.

I julen nyder vi ofte hinandens selskab, mens vi forsyner os med den gode julemad. Men det kan godt være, at der skal klemmes en ekstra løbetur eller to ind i december med disse kaloriebomber:

  • Stegt and, ribsgele, kartofler, sauce m.m.: 1790 kalorier pr. portion: Du skal gå ca. 15 timer for at forbrænde denne jule-kaloriebombe.

  • Flæskesteg, brunede kartofler, brun sovs m.m.: 1442 kalorier pr. portion: Du skal gå ca. 11 timer for at forbrænde denne jule-kaloriebombe.

  • Klejner: 621 kalorier pr. 100 g: Du skal gå ca. 5 timer for at forbrænde denne jule-kaloriebombe.

  • Ris a la mande: 620 kalorier pr. portion: Du skal gå ca. 5 timer for at forbrænde denne jule-kaloriebom.

  • Julekonfekt (marcipan/nougat): 556 kalorier pr. 100 g: Du skal gå ca. 4 timer og 30 minutter for at forbrænde denne jule-kaloriebombe.

  • Vaniljekranse: 502 kalorier pr. 100 g: Du skal gå ca. 4 timer for at forbrænde denne jule-kaloriebombe.

  • Brunkager: 501 kalorier pr. 100 g: Du skal gå ca. 4 timer for at forbrænde denne jule-kaloriebombe.

  • Honninghjerte: 387 kalorier pr. 100 g: Du skal gå ca. 3 timer for at forbrænde denne jule-kaloriebombe.

  • Et glas gløgg: 180 kalorier pr. glas: Du skal gå ca. 1 time og 30 minutter for at forbrænde denne jule-kaloriebombe.

  • En julebryg: 160 kalorier pr. flaske: Du skal gå ca. 1 time og 20 minutter for at forbrænde denne jule-kaloriebombe.

Læs også: Fif til julefrokosten

Få flere nyheder om sundhed i Netdoktors nyhedsbrev


Sidst opdateret: 11.12.2018